اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه به منظور تقویت نظارت بر تهیه ومصرف ملزومات پزشکی مراکز درمانی دوره آموزشی نحوه خرید و کاربرد ملزومات پزشکی را برگزار کرد.
به منظور تقویت نظارت بر تهیه و مصرف ملزومات پزشکی مراکز درمانی همدان انجام شد:
برگزاری دوره آموزشی نحوه خرید و کاربرد ملزومات پزشکی توسط اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه
اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه به منظور تقویت نظارت بر تهیه ومصرف ملزومات پزشکی مراکز درمانی دوره آموزشی نحوه خرید و کاربرد ملزومات پزشکی را برگزار کرد.
به گزارش ایفدونا - Ifdona ، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، مسئول مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی دانشگاه با اشاره به یکی از مهمترین بخشهای طرح تحول نظام سلامت از جمله اصلاح اساسی فرآیندهای فروش، خرید و مصرف ملزومات پزشکی مورد نیاز بیماران گفت: همگام با پیاده سازی این طرح، شبکه رسمی توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی دراستان ایجاد شد، قیمت ملزومات مورد نیاز بیماران به طور چشمگیری کاهش و برای اجرا تصویب شد. همچنین ازارجاع بیماران به خارج از مراکز درمانی برای تهیه اقلام مورد نیاز جلوگیری به عمل آمد.
مهندس بهروز مراد حاصل افزود: با توجه به دستور العمل های مربوطه از هر مرکز درمانی یک کارشناس به عنوان مسئول فنی ملزومات پزشکی انتخاب ودر دورههای آموزشی وزارت متبوع شرکت کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به تکمیل لیست مسئولان فنی ملزومات پزشکی مراکز درمانی دانشگاهی و غیر دانشگاهی جلسه ای با حضور حدود 70 نفر از کارشناسان و مسئولان فنی تجهیزات و ملزومات پزشکی، کارپردازان و مسئولان حسابداری مراکز درمانی تابعه، مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی، خصوصی، خیریه و نیروهای مسلح برگزارو به تشریح و تاکید دوباره همه الزامات مرتبط با خرید، کاربرد و درج قیمتهای اقلام در صورتحساب بیماران پرداخته شد.
مراد حاصل افزود: شرح وظایف مسئولان فنی ملزومات پزشکی به عنوان ناظران اصلی خرید ملزومات مصرفی تدوین شده است و به زودی به مراکز درمانی ابلاغ خواهدشد و انتظار می رود با شفاف سازی حوزه کاری هریک ا زمرتبطان حوزه تهیه و کاربرد ملزومات پزشکی در جلسه یاد شده شاهد ارتقای بیش از پیش سطح کیفی نیاز سنجی، خرید و مدیریت مصرف این اقلام باشیم.
N139/1394/11/28