شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

جزئیات رتبه بندی شرکت های تجهیزات پزشکی

جزئیات رتبه بندی شرکت های تجهیزات پزشکی
مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت:دستورالعمل اجرایی رتبه بندی شرکت های تجهیزات پزشکی تصویب و ابلاغ شده که این رتبه بندی توسط اداره مهندسی نگهداری این اداره کل در حال انجام است.

مهندس سید حسین صفوی، مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدونا " بیان داشت: دستورالعمل اجرایی رتبه بندی شرکت های تجهیزات پزشکی تصویب شده و به شرکت های تجهیزات پزشکی ابلاغ شده است.

وی گفت: این رتبه بندی توسط اداره مهندسی نگهداری این اداره کل در حال انجام است و به زودی نتایج این رتبه بندی نیز اعلام خواهد شد.

مهندس صفوی اظهار داشت: حوزه فعالیت شرکت ها در رتبه بندی، شرکت های فعال در حوزه واردات یا تولید تجهیزات پزشکی، شرکت های فعال در زمینه کنترل کیفی تجهیزات پزشکی، تجهیز مراکز درمانی و سرویس و نگهداری مراکز درمانی می باشد و در مرحله اول، رتبه بندی شرکت های فعال در حوزه واردات یا تولید تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: شرکت های واردکننده متقاضی رتبه، بایستی دارای نمایندگی معتبر، سابقه واردات و فروش و شرکت تولید کننده نیز  بایستی دارای پروانه ساخت معتبر و سابقه فروش در خصوص دستگاه مورد تقاضا باشد.

مهندس صفوی ادامه داد: وسایل پزشکی موضوع فعالیت هر شرکت به 16 گروه تقسیم می شود که هر گروه نیز خود به 2 بخش مصرفی و دستگاه تقسیم می گردد.

وی اظهار داشت: این 16 گروه شامل، آزمایشگاهی، ارواوژی، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، دندانپزشکی، چشم پزشکی، فیزیوتراپی، مصرفی عمومی، تنفسی و بیهوشی، ارتوپدی، تجهیزات بیمارستانی، قلب و عروق، جراحی عمومی و پلاستیک و تصویر برداری و رادیولوژی می باشد.

مهندس صفوی در پایان گفت: این اداره کل همواره حامی سلامت مردم است و نظارت های خود را با جدیت در دستور کار دارد و تجهیزات پزشکی تولیدی و یا وارداتی قبل از ورود به بازار آزمایش های کیفی مختلف بر روی آن ها صورت می گیرد.

N317/1394/12/16

 

۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید