شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

تغییر، تکامل، دوری از شعارگرایی/ اقدام عملی در حوزه دارو

تغییر، تکامل، دوری از شعارگرایی/ اقدام عملی در حوزه دارو
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: می بایست از فرهنگ مصرف گرایی یا لوکس گرایی خارج شویم و به صنایع پایه بپردازیم، همچنین برای تحقق شعار سال و اقدام عملی در حوزه دارو تغییر، تکامل و دوری از شعارگرایی لازم است

 

تغییر، تکامل، دوری از شعارگرایی/ اقدام عملی در حوزه دارو

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: می بایست از فرهنگ مصرف گرایی یا لوکس گرایی خارج شویم و به صنایع پایه بپردازیم، همچنین برای تحقق شعار سال و اقدام عملی در حوزه دارو تغییر، تکامل و دوری از شعارگرایی لازم است.

دکتر اکبر عبدالهی اصل در گفت و گو با خبرنگار ایفدونا-Ifdona، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که در زمینه اقتصاد مقاومتی  مطرح است، امسال و سال گذشته جزء مهمترین فعالیت های دست اندرکاران دولت قرار گرفته است.

وی افزود: برخی افراد برای تحقق منافع سیاسی یا اقتصادی  مقطعی خود، فضایی نادرستی از این فحوای کاربری و استراتژیک ایجاد می کنند و این در حالی است که اصول و تعریف علمی اقتصاد مقاومتی توانمند ساختن زیر بنای اقتصاد کشور با نگاه به درون است.

این مقام مسوول عنوان کرد: می بایست از فرهنگ مصرف گرایی یا لوکس گرایی خارج شویم و به صنایع پایه بپردازیم، همچنین برای تحقق شعار سال و اقدام عملی در حوزه دارو تغییر، تکامل و دوری از شعارگرایی ضروری است.

دکتر عبدالهی اصل با بیان اینکه کارخانه های داروسازی ما در حد کارگاه های کوچک داروسازی در کشورهای دیگر هستند و عموما تحت اختیار شرکت های دولتی و شبه دولتی هستند، گفت: اگر این شرکت ها در یک اقدام عملی کارخانه های کوچک را با یکدیگر ادغام و شرکت قدرتمند و بزرگتری تاسیس کنند، علاوه بر افزایش توان مالی خود می توانند در حوزه صادرات هم خودی نشان بدهند و از اتهام نداشتن برخی از ساختارهای کنترل کیفی و تضمین کیفیت به دلیل کوچک و محدود بودنشان مبرا شوند.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: اگر  پیشنهاد مطروحه  عملیاتی شود و برای نمونه تنها  هلدینگ های تامین اجتماعی، بانک ملی و ستاد اجرایی فرمان امام شرکت هایشان را ادغام کنند و شرکت های به مراتب قدرتمند تری تاسیس کنند شرایط کاملا متفاوت خواهد بود و ارزش افزوده قابل ملاحظه ای برای کشور به وجود خواهد آمد.N384/1395/01/23                                                          

 

 

۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید